24 listopada 2021

Idą zmiany

 Już mam dość ... dość tych ciągłych konsultacji w temacie auta. Moje chodzi znośnie i jeszcze pojeździ do menagera, a później liczę, że dostanę coś do jeżdżenia po wsi. A wszystko przez zmianę pracy, a co za nią idzie zdanie służbowego auta. 
- Mamo, ale w jakie auto będziesz wsiadała swobodnie?
- W moje, jeździ, nie zawodzi i nawet wnuczka mówi, że jest spoko.
- No ale jak mam kupić do pracy to jakie, żebyś też nim jeździła. 
- Masz nim jeździć do pracy, czyli rano do, a wieczorem z .... Widzisz tu gdzieś miejsce na moje jeżdżenie? No i o to chodzi dziecko. Spójrz na kijanki, bo jak odebrałaś swoją, to ją pokochałaś od razu. Zobacz ile będzie kosztowała w leasingu na 3 lata. Akurat skończysz NVQ 5 i jak cię znam, będziesz myśleć o kolejnym pomyśle. Dostajesz ode mnie trzy lata pomocy z Dominiką, żebyś miała czas na rozwój i na tym się skup
- Mamo, bo bez ciebie....
- Ale masz mnie i dopóki mogę pomóc, to spokojnie rób to co ci w duszy gra. A ja się pobawię w dom, ogród i ten cholerny angielski.
No dobra, jest całkiem spoko, Najmłodsza stwierdziła, że jak mama zmieni pracę, to ona będzie robiła ze mną zakupy w drodze ze szkoły. Dzisiaj pokazała, że jest w tym dobra. O niczym nie zapomniałyśmy, a po wejściu do domu stwierdziła:
- Babciu, ja dziś zrobię nuggetsy z kurczaka, tylko zrób ten dobry sos. - No i jak tu nie kochać tych moich dziewczyn?
Do świąt musi wybrać auto i odebrać, bo nie ma mowy, żebym woziła je obie do pracy i do szkoły, jak rozkraczy się ten jej samochód do lasu. 
Teoretycznie powinnam pisać o ważnych sprawach w kraju, ale co ja mam napisać, jak ostatnio wybierałam ze złotówkowego konta pieniążki i kurs złotówki do funta nawet mnie zaskoczył. 6.214395 złotego za 1 funta. I to my jesteśmy po brexicie i z kilkoma problemami rząd się tutaj boryka. A Polska tak się wspaniale rozwija w dobrobycie.... Ech, czasem szkoda słów. A wystarczy myśleć, planować, przewidywać i cieszyć się życiem, zamiast kombinować, tworzyć luki, udawać że problemów nie ma i wmawiać wszystkim w około, że to świat się uwziął i to wszystko jest wynikiem teorii spiskowych tego czy tamtego, bo przypadkiem jest nie dość że pracowity, to mądry, konsekwentny i przewidujący dalej niż przeciętny magister w kraju nad Wisłą. Nie ubliżając tym nieprzeciętnym, którzy robią swoje za pięciu i próbują coś racjonalnego wykrzesać z tego kotła.


Brak komentarzy: