2 kwietnia 2015

Przepis na domową pastę strukturalną

Pasty strukturalne przeważnie kupuję w sklepie, ale kiedy zacznie się zabawa z wnuczką i jej koleżankami to dobrze mieć pod ręką przepis na pastę strukturalną domowej roboty bo ilość kupnej pasty może być niewystarczająca. W sieci znalazłam taki przepis i zapisuję ku pamięci a może i wam się przyda:

Pasta strukturalna:

składniki:

1/2 szklanki sody oczyszczonej
2 łyżki białego kleju PVA
1-2 łyżki białej farby akrylowej
(ewentualnie trochę wody dla uzyskanie konkretnej konsystencji)


Do pojemnika wsypać sodę oczyszczoną. Potem dodać klej, farbę akrylową i dobrze wymieszać. Po wymieszaniu można dodać kilka kropel wody dla uzyskania lżejszej konsystencji.
Taką pastę strukturalna można przechowywać w zamkniętym słoiku kilka tygodni i przed powtórnym użyciem dobrze wymieszać.


Również można zamiast sody użyć talku co da na pewno gładszą masę. Masa z sodą idealnie nadaje się do robienia murów w scrapbookingu.


Składniki na masę z talkiem:

1/4 szklanki dziecięcego talku, 
1 łyżka kleju PVA, 
1 łyżka farby akrylowej, 
trochę wody - i wszystko dobrze ze sobą wymieszać.

6 komentarzy:

GalaFilc pisze...

A to ciekawe ! Klej PVA jest dobry na wszystko :)

Babcia wielofunkcyjna pisze...

Dokładnie, to mój numer dwa zaraz po magiku :))

bozenawdaniec. pisze...

Trafiłam tu dzięki wujciowi Google, gdy szukałam domowej pasty strukturalnej, ubawiło mnie Twoje pseudo - Babcia wielofunkcyjna , z kolei zadziwił klej PVA, nie znam, choć słyszałam wielokrotnie, używam zwykłego wikolu, czy to jest to samo ?
Pozdrawiam :)

Babcia wielofunkcyjna pisze...

Miło mi bardzo że wujek google pomaga :) A teraz co do kleju PVA, to w UK wikolu dla odmiany nie mogę znaleźć a przydałby się :)) Natomiast PVA to polski CR klej uniwersalny, do kupienia w sklepach plastycznych. Trudno mi powiedzieć czy wikol dobrze go zastąpi, ale ja bym spróbowała na mniejszej ilości, bo podejrzewam, że ma szansę dać radę. Pozdrawiam :)

Unknown pisze...

w UK wikol to najnormalniejszy wood glue...dostepny np w funciku:)

Babcia wielofunkcyjna pisze...

Super, dzięki, będę pamiętała <3 Przyda się przy produkcji kwiatów z materiału.