9 października 2016

przepis na domowe Gesso.

Dzisiaj taki jesienny dzień. Czyli od rana albo pada, albo świeci słońce i pada, albo świeci słońce. Więc szczerze powiedziawszy nic nie zmusi mnie na wyprawę z domu. Wystarczy wypad do ogródka po szczypior i zielsko do obiadu. A że córka obrabia zdjęcia, ja mam u siebie wnuczkę, która cały czas nadaje jak katarynka i milknie na chwilę, kiedy dostanie mój tablet, albo tak jak dzisiaj, wyżebrze komórkę, bo tylko na twojej komórce ta gra jest za darmo.... No to sobie oglądam filmiki dziewczyn na yt. Staram się zapamiętać imiona, próbuję połączyć osoby ze stronami i średnio mi to wychodzi. Ale z czasem samo wejdzie więc zbytnio się nie przejmuję. Co mnie dzisiaj ucieszyło? Wszystkie dziewczyny. które wyjechały z kraju nie chcą wracać, nie chcą wracać na stałe, nie tęsknią za Polską i za dziesięć lat chcą żyć tam gdzie żyją. A ja głupia myślałam, że tylko ja tak mam i że nie wypada się przyznawać, że nie czuję tęsknoty za Polską..... Za polską oświatą, służbą zdrowia, polityką kraju, nawet za polskimi sklepami.... Po prostu normalność jest zbyt cenna żeby oddać ją za ... no właśnie za co? Bo zastanawiam się czego mi brakuje tutaj, co mam w Polsce... Pewnie kilku osób... Ale z nimi spotykam się jak nie na żywo, to w sieci... Tak się ten świat skurczył..
Ale dzisiaj ma być o gesso zrobionym w domu. Tak, można gesso zrobić w domu i będzie dużo tańsze. Poniżej znaleziony w sieci przepis z linkiem do filmu, który warto obejrzeć:

Przepis na Gesso:

składniki:

¼ szklanki gipsu (lub można użyć talku dla niemowląt).
¼ szklanki wody
½ szklanki białej farby akrylowej (lub jakiegokolwiek innego koloru, w zależności od potrzeb.
¼ szklanki białego kleju (najtańszy klej płynny PVA do papieru)

Wszystkie składniki wrzucamy do szczelnego pojemnika i dobrze mieszamy. Jeśli chcesz bardziej gęste gesso po prostu dodaj więcej suchego gipsu/talku. Jeśli chcesz rzadszego gesso, dodaj nieco więcej farby akrylowej.
I to cała filozofia...
I jeszcze jeden przepis na pastę strukturalną: 

składniki:

½ szklanki gesso
¼ szklanki kleju ModPodge
1 szklanka gipsu (albo talku dla niemowląt, jeśli wolisz)


Zamieszać wszystko razem i jeśli za rzadko, dodajemy suchy składnik, jeśli za gęsto dodajemy mokrego składnika troszkę.

Miłego mediowania życzę!

źródło: mytherapyroom

4 komentarze:

ObyTylkoNieZwariować pisze...

Szczerze powiedziawszy nir mam pojecia co to gesso. Myślałam ze wejde i przepis na jakas pastę mniamniusna przeczytam a tu ze gips dodać. Ok, do jedzenia to to na pewno nie jest ;) a tak swoją droga to rzeczywiście pani wielofunkcyjna kobieta jest ;)

Anita pisze...

Mega- dziękuję za przepis, już Twoją stronkę dodaję do ważnych przepisów 💐

Babcia wielofunkcyjna pisze...

Super że przepis się przydał :) Jest jeszcze pasta strukturalna domowym sposobem, a będzie kilka mas na moldy bo wiosna idzie i warto porobić sobie odbitki liści i kwiatów ;)))

Handalutka pisze...

Witam. Dopiero próbuje swoich sił w nowych technikach dlatego szukam domowych sposobów. Dziękuję za porady będę eksperymentować: ) Pozdrawiam