14 marca 2016

Wyrób sztucznych kwiatków - 04 - Tulipany

Zbieram się do zrobienia tulipana, jak sójka za morze i znowu zaczęłam coś innego a temat tulipana leży. No ale postanowiłam chociaż zrobić krótki Tutorial co i jak. Może komuś się przyda, a mnie łatwiej będzie zabrać się, mając wszystko w jednym miejscu.

Tutorial dotyczy kwiatów z materiału i foamiranu. Foamiran do tej pory znałam w wersji na gorąco. Czyli kształtuje się go po wcześniejszym dotknięciu żelazka ustawionego prawie na dwójkę. Ale ostatnio znalazłam wersję foamiranu na zimno i powiem szczerze, że szukam nazwy jak ten foamiran brzmi po angielsku, turecku czy irańsku. No więc ponieważ dostałam piękny bukiet tulipanów to poczekałam aż zacznie więdnąć i zrobiłam fotki słupków i pręcików, a także płatków:





Tu jest zdjęcie płatków i liścia, do narysowania (wydrukowania). Myślę że nawet drukować nie trzeba, ale .... można.
I teraz kilka podpowiedzi. Przede wszystkim jak zrobić słupek. Ja do zrobienia słupka używam Silk Clay i cienkich drucików ale można pręciki i słupek wyciąć z z foam Eva 2mm, czy zrobić z pomalowanego lakierem cienkiego kordonka czy innego sznurka i kawałka papieru toaletowego umoczonego w kleju i farbce z konkretnym kolorem. Tu włączamy wyobraźnię, pomysłowość i tworzymy wg tego co na m w duszy gra.
 Jeszcze wrócę do Silk Clay na chwilę. To coś jak plastelina, ale nie marze rąk, nawet rozgrzana dobrze w palcach nie brudzi rąk. Bardzo plastyczna i schnie na powietrzu. Po wyschnięciu jest nadal lekko elastyczna. Jest matowa, ale można ją malować wszystkimi prawie mediami. Kolory można mieszać między sobą i dostajemy wtedy barwy pośrednie. Jest bardzo lekka i występuje w dwu strukturach. Jedna to ta na zdjęciu gładka, a druga to granulki.
I to by było na tyle. Dokończę, kiedy wykonam własnego tulipana.





Brak komentarzy: