27 listopada 2015

Przepis na domową pastę strukturalną II

Dzisiaj wybrałyśmy się do Hobbycraft, czyli mojego ulubionego sklepu w Norwich. Jest cudowny, to całe dwa piętra towaru najlepszej jakości dla rękodzielników. Wchodzę tam od pewnego czasu z odliczoną gotówką i bez karty, bo po prostu w innym wypadku miewamy problemy z rezygnacją z niezbędnych rzeczy ;))
Dlatego dzisiaj było ograniczenie i od razu łatwiej się opanować. A po powrocie doszłam do wniosku, że skoro nie kupiłam pasty strukturalnej i mam tylko czarną to czas wypróbować przepis z pastą strukturalną domowej roboty i wiecie co.... warto było spróbować.

Przepis na pastę strukturalną domowym sposobem:

Składniki:

1 (+ ew do 1/4)  część pudru dla niemowlaków, talku czy ewentualnie mączki kukurydzianej czy ziemniaczanej. Ja użyłam jednego opakowania pudru dla niemowląt (najtańszego);
1/2 części gesso akrylowego, najtańsze jakie można dostać w sklepie plastycznym;
1/4 części kleju PVA.

A teraz już wszystko jasne, odmierzyć, wymieszać i cieszyć się z własnej pasty strukturalnej. Gęstość pasty dobieramy wg własnych potrzeb regulując ją pudrem. Konsystencja gęstej śmietany jest tą najlepszą, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby była gęściejsza czy rzadsza wg naszego uznania.

Drugi przepis to pasta strukturalna na bazie sody oczyszczonej:

Składniki:
3 i 1/2 części sody oczyszczonej
1 część gesso
1/2 części kleju PVA

Nagrałam na ten temat filmik.... kiepski, ale coś widać. Ostatecznie mam dla siebie wiele wyrozumiałości bo zanim filmiki będą wyglądały zadowalająco, trochę czasu minie.




i kilka zdjęć pasty strukturalnej w akcji:



Brak komentarzy: