21 kwietnia 2012

Linki o farbowaniu

Jakoś trzeba się do tego farbowania przygotować teoretycznie. Właściwie powinnam kupić jakąś  literaturę w temacie farbowania, bo po pobieżnym  przejrzeniu tematu to farbowanie jest tematem morze, a ponieważ filc to najstarsza technika powstawania ubrań i sięga Jazona to wypadałoby uczciwie poczytać o tym jak farbowali wełnę w czasach rycerzy. Tylko czy ja z moim uczuleniem na wełnę dam rade robić chałaty, czy skarpety z twardej polskiej wełenki? Pomyślę o tym, a na razie zebrałam linki w różnych miejscach i niech tu sobie będą bo dziewczyny i chłopaki odwalili kawał dobrej roboty, tak że na dziś mam ułatwione bardzo zadanie. Mam tylko przeczytać i zapamiętać a później to już pójdzie z górki.

Lista linków:

Jak to się robi w mikrofali:

YARN - To nie pasja to miłość od pierwszego wejrzenia



kolejny dobry przepis na farbowanie, tym razem po angielsku:

http://moderatefamily.wordpress.com/2011/09/20/dying-wool-in-your-kitchen/

Chcesz zabarwić pióra ptasie? Tu jest przepis jak to zrobić:

http://www.ginabellousdolls.com/feather_tutorial_2.htm

Ciekawostka, bo u nas aż tak mocno słońce nie świeci, ale piekarnik da radę na pewno:

http://jazzturtle.com/2011/07/21/solar-dyeing-with-summer-heat/



I to byłoby na dziś tyle, ja popróbuję farbkami do żywności z czasów kolorowych tortów i klasycznymi do wełny, a oranżadę wkleję sobie w komórkę i będę ćwiczyła wzrok w wypatrywaniu ich na półkach sklepowych.

Nie byłabym sobą gdybym nie podziękowała Grażynce, która ma dla mnie zawsze taki ciepły komentarz :) Grażynko, tez uwielbiam żółciutki kolor, ale czekam na filcową pracę :)